ایده های بازاریابی اینترنتی

 

 

بازاریابی اینترنتی مثل بازاریابی سنتی یک سری تکنیک هایی دارد که اگر آن ها را یاد بگیرید و در کسب و کار خود پیاده سازی کنید بدون شک در مدت زمان کوتاهی می توانید مخاطبین هدف زیادی را جذب کنید.با استفاده تکنیک های دیجیتال مارکتینگ شما می توانید مخاطبین که یک دقدقه مشترک دارند را به صورت هدفمند جمع کنید و جایگاه مناسبی برای تبلیغات محصول و خدمات خود داشته باشید. در این مقاله قصد دارم چند تا از ایده هایی که با استفاده ازآن شما می توانید به بهترین صورت از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید را توضیح بدم.

به شما پیشنهاد می کنم اگر دوست دارید تکنیک های حرفه ای بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید حتما این مقاله را تا آخر بخوانید .

 

ایده های بازاریابی اینترنتی

 

1)تولید محتوا درباره اتفاقات اخیر

زمانی که یک اتفاقی در کشور رخ می دهد و به نوعی دقدقه ی مشترک همه ی افراد جامعه می شود بهترین فرصت برای شما است که بتوانید یک محتوای مناسب تولید کنید و از طریق آن ترافیک هدفمند جذب وب سایت خود خود کنید.

 

یکی از زمان های که شما میتوانید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید و محتوا تولید کنید و دیده شوید، زمانی است که قراره انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد شما می توانید  یک محتوا ی مناسب تولید کنید و به نوعی آن را به کسب و کار خود ربط دهید تا مردم با شما آشنا بشوند .

مثلا شخصی که کارش سئو هست می تواند یک فیلم تولید کند و درآن با استفاده از ابزار  google trend تحلیل کند که کدام کاندید ها بیشتر در گوگل جستجو می شوند با استفاده از این محتوا مردم با کار سئو آشنا می شوند و در ادامه  می توانید درباره کار خود بیشتر توضیح بدهید.

 

 

2)تولید محتوا درباره سوالات مخاطب

یکی دیگر از کاربرد های بازاریابی اینترنتی زمانی است که شما برای کارتان در فضای مجازی فعالیت کنید معمولا همه روزه افراد زیادی هستند که به شما پیام می دهند و سوالات خود را می پرسند .شما می توانید با ساخت یک ویدیو یا فایل صوتی به سولات آن ها پاسخ دهید و آن محتوا را با فرمت های مختلف در فضای مجازی منتشر کنید.

مثلا اگر شما موبایل فروش باشید یکی از سوالاتی که همیشه افراد از شما می پرسند و برای آن ها دقدقه است این است که چطور می توانند تشخیص دهند که لوازم جانبی مثل باتری یا شارژر که می خرند اصل است یا فیک .قطعا برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده افتاده که یک وسیله جانبی برای گوشی شان گرفته اند و بعد از چند ماه متوجه شدند که درست کار نمی کند و فیک است .

زمانی که یک موبایل فروشی محتوایی درباره شناخت لوازم جانبی اصل و فیک می سازد شما چون می دانید که دوستان شما همیشه با این مسئله مواجه بودند به صورت ناخودآگاه آن محتوا را برای دوستان خود به اشتراک می گذارید و هر کس که آن محتوا را می بیند نسبت به آن موبایل فروشی احساس اطمینان پیدا می کند و هر وقت بخواهد لوازم جانبی بخرد ترجیح می دهد که از شما بخرد .

 

 

3)مشاور باشید

دلیل این که امروزه مشاهده می کنید که افراد ترجیح می دهند برای خرید محصول ابتدا به سایت دیجی کالا بروند این است که سایت دیجی کالا نقش یک مشاور را برای افراد ایجاد می کند .

همه افراد ترجیح می دهند که برای خرید پیش کسی بروند که صداقت داشته باشد و مزایا و معایب محصول را به آن ها بگوید که این امکان در سایت دیجی کالا وجود دارد و به نظر من یکی از بزرگ ترین مزایای آن محسوب می شود.

مثلا اگر شما لب تاب فروشی دارید می توانید محتوایی تولید کنید و چند مدل مختلف از لب تاب ها را با هم مقایسه کنید و مزایا و معایب آن را به طور کامل توضیح دهید.البته در نظر داشته باشید که چون مخاطب شما ممکن است افراد مختلف باشند بهتر است که در محتوای خود در حد امکان از کلمات تخصصی استفاده نکنید و به صورت ساده توضیح دهید که برای افراد جذاب تر باشد.

 

 

 

4)تحلیل کنید

زمانی که یک اتفاقی رخ می دهد خیلی از افراد درباره آن می نویسند و محتوا های مختلفی منتشر می شود شما باید یک کار متفاوت انجام دهید و دلایل آن اتفاق را به صورت کامل تحلیل کنید .

مثلا زمانی که در یک بازه زمانی قیمت ها ی دلار و سکه افزایش پیدا می کند شما می توانید شما می توانید یک محتوا تولید کنید و دلایل افزایش قیمت را به طور کامل و از زوایای مختلف برسی و تحلیل کنید.

 

5)تهیه گزارش

در هر کسب و کاری که باشید در طول سال نمایشگاه های مختلفی در حوزه کار شما برگزار می شود شما می توانید با رفتن به نمایشگاه ها و تهیه گزارش از آن نمایشگاه یک محتوای مناسب تولید کنید و آن را با فرمت ها مختلف منتشر کنید.

مثلا اگر شما کتاب فروشی آنلاین داشته باشید می توانید به نمایشگاه کتاب بروید و یک گزارش کامل از آنجا تهیه کنید .

 

6)تحلیل فیلم و سریال

برای فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید یک صحنه ی چند دقیقه ای از یک فیلم و سریال را انتخاب کنید و به نوعی آن را به کسب و کار خود ربط دهید این روش یکی از جذاب ترین روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.

مثلا اگر شما در حوزه امنیت اطلاعات کار می کنید می توانید یک فیلم درباره فرد یا سازمانی که اطلاعاتش هک شده پیدا کنید و درباره ان بنویسید با این کار محتوای شما برای کاربر جذاب تر می کند.

 

7) مطالب انگیزشی

دادن انرژی مثبت به افراد همیشه می تونه دید افراد را نسبت به شما مثبت نگه دارد البته در این مورد همیشه سعی کنید صداقت داشته باشید تا مخاطب به شما اطمینان کند .

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید می توانید مطالب انگیزشی تولید کنید و آن را در فضای مجازی منتشر کنید،مطالب انگیزشی یکی از مواردی که می تونه افراد مختلف را جذب کسب و کار شما کند .

مثلا اگر شما سخنران خوبی هستید می توانید درباره راز های موفقیت خودتون محتوا تولید کنید و افراد را علاقه مند به حوزه کاری خود کنید .

 

8)معرفی منابع

بعضی از افراد هستند که دوست دارند هر اطلاعاتی که دریافت می کنند را با جزئیات کامل بدانند ،شما می توانید با تولید محتوا در زمینه معرفی منابع معتبر در حوزه کاری خود این افراد را به خودتان علاقه مند کنید .

مثلا اگر شما در زمینه طب سنتی کار می کنید می توانید کتاب های مختلف را معرفی کنید که افراد برای اطلاعات بیشتر آن ها را تهیه کنند .

 

 

9)مسابقه

یکی از علایقی که همه افراد دارند این است که در مسابقه شرکت کنند و جایزه برنده شوند،اگر شما بتوانید با برگزاری یک مسابقه افراد را به چالش بکشید می تواند باعث شود افراد مختلفی با کسب و کار شما آشنا شوند.

مثلا اگر شما سایت گردشگری داشته باشید می توانید یک مسابقه عکاسی طراحی کنید که دران افراد از سراسر کشور از محله و شهر خود عکس بفرستند و به بهترین عکس جایزه بدهید .این کار باعث می شود که شما یک بانک اطلاعاتی جذاب از عکس های کل کشور را داشته باشید و در تولید محتوا از آن استفاده کنید .

 

 

10)نظر سنجی

مردم کشور ما خیلی علاقه مند هستند که در حوزه های مختلف صاحب نظر باشند و نظر خودشون را ارائه دهند ،اگر شما بتوانید قابلیت نظر سنجی را در سایت خود یا شبکه اجتماعی ایجاد کنید بدون شک خیلی از افراد دوست دارند که در حوزه ی کاری شما نظر بدهند.

مثلا اگر شما سایتی در حوزه اقتصادی دارید می توانید نظر آن ها را در باره شرایط اقتصادی کشور بپرسید و شاهد خواهید بود که افراد مختلف نظرهای مختلفی مینویسند که شما می توانید در تولید محتوا از آن ها استفاده کنید.

 

امید وارم که با مطالعه این مقاله با انواع روش های بازاریابی اینترنتی آشنا شده باشید ،ولی در نظر داشته باشید که دانستن به تنهایی کافی نیست و زمانی می توانید از این تکنیک ها نتیجه بگیربد که در کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.

 

 منبع : فست آموز

نویسنده :فاطمه روان


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها